mandag den 27. april 2009

så sidder jeg her

så sidder jeg her og tænker lidt på finanskrisen så tænker jeg på hvordan jeg så sælgerens ryg gå herfra med knækket nakke fordi jeg heller ikke ville ha noget og på hvordan taxachaufføren sukkede og på hvordan jeg så han havde ret på de tomme taxaer i natten der plejede at være så fuld så fuld og på hvordan han blinkede om kap med tøvende sirener da jeg gav ham otte kroner i drikkepenge og på hvordan jeg tænkte på at han ikke kan få noget som helst for otte kroner og på hvordan jeg alligevel lod ham sætte mig af længere oppe ad nørrebrogade med venlig hilsen borgerrepræsentationen og på hvordan jeg travede forbi tomme butiksruder med støv og nedfaldet afdækningspapir og slatne udsalgsskilte i tam forårsgul optimisme og på hvordan jeg tænkte på at sådan måtte firserne have set ud selvom jeg syntes de ikke så ud og på hvordan temple bar næsten var tom for næsten sidste gang og på hvordan dj’en alligevel spillede television

Ingen kommentarer: